Selasa, 25 Oktober 2011

DOA SEORANG KEKASIH


Ya Allah seandainya telah Engkau catatkan  dia milikku tercipta buatku
satukanlah hatinya dengan hatiku...
titipkanlah kebahagian antara kami agar kemesraan itu abadi

Ya Allah yang maha mengasihi
seiringkanlah kami melayari hidup ini
ketepian yang sejahtera dan abadi
maka  jodohkanlah kami…

Tetapi ya Allah 
seandainya Engkau takdirkan  dia bukan milikku
bawalah dia jauh dari pandanganku
lepaskanlah dia dari ingatanku
dan peliharalah aku dari kekecewaan

Ya Allah yang maha mengerti 
berikanlah aku kekuatan menolak
bayangannya jauh kelangit
hilang bersama senja yang merah
agar aku senantiasa tenang
walaupun tak bersamanya

apa yang Engkau takdirkan 
adalah yang terbaik untukku
sesungguhnya Engkau maha mengetahui
segala apa yang terbaik buat hambaMU ini
dengarkan intihan dari hambamu yang dhaif ini
anganlah Engkau biarkan sendirian
didunia dan akhirat yang menjerumuskan aku ke arah
kemaksiatan dan kemungkaran
maka karuniakan aku pasangan yang beriman
agar aku dan dia sama-sama membina
kesejahteteraan hidup kejalan yang Engkau ridhoi
dan karuniakanlah  padaku  keturunan yang shaleh dan shalehah
  
Cinta sejati hanyalah kepada Allah dan rasulNya...
 maka cintailah pasanganmu dalam batas kewajaran...
 sebab suatu saat Engkau akan berpisah dengannya..


AWALUDIN JAMIL

Tidak ada komentar:

Posting Komentar